Teman Lelaki Upahan

8:57 AM

Salam Petang.

Tajuk menggambarkan apa?? macam best je nak baca kan apa kandungan.
Umpama kita, muka , expresi , perlakuan tak semestinya menggambarkan diri kita.
Kerana, kadang2 lakonan itu yang terpaksa di buat demi untuk menjaga hati orang.
Yang pasti bertujuan untuk menyembunyikan masalah.

Manusia sering ada 2 watak, sedar tak sedar.
Itulah kita sebenarnya. Seringkali bermuka2, berlagak riang, ketawa bagai gila.
Tapi hati, hanya DIA yang tahu.
Sebab apa ?
Sebabnya Kita yang tahu.
Apa guna berkongsi jika tiada yang memahami.

Satu persoalan kini.
Kenapa masih terima? Kenapa perlu redha?
Kalau hati tu dah terluka, janganla seksa lagi.
Mungkin hari ni, engkau tak apa2
Tapi jangan ungkit kemudian hari.
Betul ke tak apa2.
Sebab aku tak Yakin sepenuhnya.

Semalam, esok, hari ini dan akan datang.
Akan ada cerita dan dramanya sendiri.
Akan ingatkah kita.
Selalunya lupa. Tapi mungkin tak semua.

Sesungguhnya HATI, aku mohon untuk kuat.
Tapi SESAL memang tak ada ubat.
Hanya mampu mohon keampunan agar hati TENANG.
Namun bukan mudah sebab ia tetap tak akan sama seperti SEBELUMNYA.



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images